Servis automatickej prevodovky

Autá s automatickou prevodovkou sa stávajú v Európe čoraz populárnejšími. Jazda s automatickou prevodovkou je o poznanie jednoduchšia, no treba pri nej dbať na správne návyky. V opačnom prípade môžete svoje auto predčasne zničiť.

Servis automatickej prevodovky

Autá s automatickou prevodovkou sa stávajú v Európe čoraz populárnejšími. Jazda s automatickou prevodovkou je o poznanie jednoduchšia, no treba pri nej dbať na správne návyky. V opačnom prípade môžete svoje auto predčasne zničiť.
Automatická prevodovka má vo väčšom množstve prípadov súvislý nábeh na poškodenie a už prvotné prejavy poškodenia je potrebné riešiť čo najskôr, kým oprava nie je ešte časovo a finančne náročná. Automatická prevodka je komplexná ako aj komplikovaná sústava, kde jednotlivé prvky sú na seba úzko naviazané. Jazda s poškodenou súčiastkou prevodovej sústavy vo väčšine prípadov vedie ku kompletnému poškodeniu automatickej prevodovky.

Kontrola

Diagnostika

Výmena

Skúška

Úkony pri pravidelnej údržbe automatickej prevodovke

  • Kontrola predpísanej hladiny oleja
  • Kontrola tesnosti prevodovky a kompletného hydraulického okruhu vrátane chladiča prevodovky
  • Diagnostika, načítanie pamäti nedostatkov, prípadné zmazanie adaptačných dát
  • Odporúčaný interval výmeny oleja v automatickej prevodovke je každých 40 000 – 80 000 km
  • Výmena znečisteného oleja vrátane preplachu
  • Demontáž olejovej vane (pokiaľ je umiestnená zospodu prevodovky), kontrola prípadných nečistôt, v prípade, že sú prítomné cudzie telesá alebo oceľové alebo hliníkové piliny, nie je odporúčané vozidlo resp. prevodovku ďalej prevádzkovať. Hrozí jej vážne poškodenie v priebehu niekoľkých desiatok kilometrov. Pri spätnej montáži vane je nutné použiť nové tesnenie!
  • Výmena filtra automatickej prevodovky (pokiaľ je filter umiestnený vnútri prevodovky medzi obalmi, je pre jeho výmenu nutné prevodovku z vozidla demontovať! V bežnej praxi sa v tomto prípade výmena filtra nevykonáva)
  • Záverečná skúšobná jazda, overenie radenia jednotlivých prevodových stupňov, preverenie funkcie spojky premostenia meniča.

V autoservise AL-Auto, s.r.o. Vám ponúkame kompletný servis, diagnostiku, údržbu a opravy automatickej prevodovky.

Stačí ak vyplníte formulár a my Vám zašleme cenovú ponuku prostredníctvom e-mailu.
V súčasnosti sme do konca roka 2020 vykonali tieto úkony na viac ako 1500 vozidlách.
Dotazník k diagnostike automatickej prevodovky
Výmena olejav automatickej prevodovke

Výmena oleja v automatickej prevodovke

Opotrebovaný olej je najčastejším dôvodom poruchy automatickej prevodovky. Pri opotrebovaní oleja v automatickej prevodovke už olej neslúži akoby mal, a stráca svoje charakteristické vlastnosti, ktoré zabezpečujú bezchybné fungovanie automatickej prevodovky. Konštrukcia automatickej prevodovky je citlivá na čistotu a kvalitu oleja, pretože olej predstavuje jej veľmi dôležitú súčasť.
Olej v motore je menení v pravidelných intervaloch a užívatelia motorových vozidiel sa nad týmto faktom vôbec nepozastavujú no na rozdiel od toho výmena oleja v automatickej prevodovke ešte stále vyvoláva značné diskusie a polemiky. Avšak pri bližšom pohľade na konštrukciu automatickej prevodovky vidíme, že je neporovnateľne viac citlivejšia na kvalitu a čistotu oleja než motor.
Automatické prevodovky sa však bez servisu môžu ľahko dožiť len 200 000 km, pri ktorých sa v zanedbanom citlivom systéme hydrauliky, elektroniky a mechaniky objavia zásadné závady vedúce k nákladným opravám. Skúsenosti hovoria jasne. DSG prevodovky si vyžadujú výmenu oleja už po 60 000 km, ostatné systémy nanajvýš po 100 000 km. Bežný servisný interval predpísaný výrobcom automatickej prevodovky je 60 000 km.
Vychádzajúc s pravidelne aktualizovanej databázy plniacich množstiev a špecifík oleja predpísaných podľa výrobcu Vám v autoservise zariadime profesionálny preplach spojený s kompletným prečistením celého ovládacieho a chladiaceho okruhu automatickej prevodovky v priebehu.

Automatická plnička prevodového oleja ATH-hein

Výmenu oleja v automatickej prevodovke s preplachom vykonávame na stroji od výrobcu ATH-heinl, kedy sa výmena oleja vykonáva v rozsahu celkovej náplne formou preplachu, kde je starý olej vytláčaný z danej prevodovky novým a zároveň dochádza k jeho výmene. K celkovej olejovej náplni prevodovky sa pridáva 1,5-2 litre prevodového oleja naviac aby bol zabezpečený preplach a následné vyrovananie hladiny oleja. Pri výmene pridávame do prevodovky detergent a taktiež v špecifických prípadoch aditívum na zlepšenie vlastností prevodových olejov.
Po celkovej výmene oleja dochádza k adaptácií a nastaveniu danej prevodovky a skúšobnej jazde.

Pravidelná výmena oleja v automatickej prevodovke napomáha

Servis automatickej prevodovky je zanedbávaným úkonom autorizovaných i nezávislých dielní. Nie je to len slabými skúsenosťami mechanikov a vysokou obstarávacou cenou technického vybavenia pre výmenu oleja a preplach automatu, ale aj všeobecným presvedčením o doživotnej olejovej náplni automatických prevodoviek.
  • k zvýšeniu spoľahlivosti v prevodovej sústave
  • k predĺženiu životnosti prevodovej sústavy
  • k odstráneniu nepresného riadenia
  • k náprave vynechávania jednotlivých prevodových stupňov
  • k predchádzaniu problémov v prevodovej sústave a drahých opráv

Máte záujem o kontrolu a diagnostiku vašej automatickej prevodovky? Napíšte nám a vy sa vám v priebehu pár dní ozveme.

Cenník výmeny oleja v AP

Ceny výmeny olejov v automatických prevodovkách sú orientačné (ceny sú uvedené s dph). Pre presné nacenenie využite náš formulár online cenovej ponuky.
8.stupňová AP ZF 0BK - (ZF 8HP55)
478,5
8.stupňová AP 0C8 - (AW TR-80SD)
455
8.stupňová AP ZF 0D5
478,5
8.stupňová AP MULTITRONIC Audi 0AW
385
7.stupňová AP S- tronic 0B5
422
6.stupňová AP TIPTRONIC Aisin Warner 09D
245
6.stupňová ZF 0B6
340
6.stupňnová AP ZF 09L
245
8.stupňová AP ZF 8HP 45/70/90
488,5
6.stupňová AP ZF GA6HP26Z/32Z
430,5
6.stupňová AP ZF GA6HP19Z
445,40
5.stupňová AP GM A5S360R/390R
330,5
AM6
278,5
6.stupňová AP MPS6 / 6DCT450 - Powershift
310,5
5.stupňová AP Honda MZHA
287,5
6.stupňová AP A6GF1 / A6MF1 / A6MF2 / A6LF2/3
315,7
5.stupňová AP F5A51 , A5HF1
255
8.stupňová AP ZF GA8HP45Z/70Z/90Z
510
5.stupňová AP 545RFE
345,5
8 stupňová
490
6.stupňová AP A6GF1/A6MF1/A6MF2/A6LF2/3
315,7
5.stupňová AP Jatco A5SR1
255
6.stupňová Aisin Warner AWF21
330
8. stupňová ZF
520,5
7.stupňová AP 7G-TRONIC/ 7G-tronic+
380
5.stupňová AP Mercedes 722.6
330
5.stupňová AP Mercedes 722.7
330
5.stupňová AP JEEP 545RFE , mercedes W5A580
330
4.stupňová AP Mercedes 722.4
330
9 stupňová
585,5
6.stupňová AP Jatco RE6F01A
345,5
6.stupňová AP General Motors
280,5
6T35 / 6T40 / 6T45 / 6T50 / 6T70
280,5
6.stupňová AP Aisin Warner AF40
260
5.stupňová AP GM A5S360R/390R
330,5
6.stupňová AP Aisin Warner AM6
278,5
5.stupňová AP Aisin Warner SU1
260,5
8.stupňová AP ZF 0CM
490,5
8.stupňová AP 0C8
490,5
6.stupňová AP TIPTRONIC Aisin Warner 09D
245
6.stupňová AP Aisin Warner 09K
245
6.stupňová AP Aisin Warner 09G
245
6.stupňová AP Aisin Warner 09M
245
6. stupňová 0DG
310
6.stupňová AP Aisin Warner TF-80SC
332,5
5.stupňová AP Aisin Warner AW55-50
310
4.stupňová AP General Motors 4T65E
270
6.stupňová AP DSG 02E
310
7.stupňová AP DSG 0DL
310
7.stupňová AP DSG 0GC
270
7.stupňová AP DSG 0AM
132,2
6. stupňová
315
GW6A-EL, GW6AX-EL
310
6. stupňová
310
6. stupňová
245,5
6. stupňová
280